عرقیات پایین آورنده قند خون

عرقیات پایین آورنده قند خون

1K
بدون دیدگاه

به زودی …

این صفحه را به اشتراک بذارید!

از جمله بیماری‌هایی که بسیاری از افراد را درگیر خود نموده است، بیماری دیابت می باشد. این بیماری به سبب افزایش قند خون در بدن افراد پدید می آید. اما آیا می دانید که با استفاده از برخی نسخه های مفید در طب سنتی، می توان اقدامات موثری برای کاهش قند خون انجام داد؟ و برخی از عرقیات گیاهی تاثیرات بسزایی بر روی کاهش قند خون بدن خواهند داشت؟ آیا می دانید موثرترین عرقیات پایین آورنده قند خون در بدن کدامند؟

| حتما بخوانید:  قوی‌ترین پایین آورنده قند خون

در طب سنتی به مصرف چای، دمنوش و عرق برخی از گیاهان بسیار مفید برای کاهش قند خون اشاره شده است. کنترل و تنظیم قند خون در بدن بیماران دیابتی بسیار حائز اهمیت می باشد. از این جهت استفاده از برخی عرقیات گیاهی نقش بسزایی در سلامت افراد دیابتی و همچنین کنترل قند خون در بدن آنها، داشته است. در ادامه به نمونه‌هایی از این عرقیات گیاهی که تاثیر بسزایی بر روی کاهش قند خون دارند، اشاره می‌کنیم.

بهترین عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون

بهترین عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون

کدام یک از عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون مفید هستند؟ عرقیات گیاهی بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام نقش مفیدی را در بدن، بر عهده خواهند داشت. از جمله انواع عرقیات پایین آورنده قند خون در بدن، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عرق زرشک؛ یکی از بهترین عرقیات پایین آورنده قند خون

این عرق از طبع سرد و همچنین طعم ترشی برخوردار می باشد. از این رو تاثیر بسزایی بر روی کاهش قند خون افراد خواهد داشت. با استفاده به صورت روزانه از این عرق، افراد دچار تشنگی شده و از این رو می توان شاهد کاهش قند خون در افراد دیابتی بود. همچنین تصفیه خون و درمان فشار خون بالا نیز از دیگر فواید بهره برداری از این عرق بی نظیر، می باشد.

  • از این عرق برای کاهش قند خون، باید به صورت روزانه دو فنجان (یک فنجان صبح و یک فنجان عصر) استفاده کرده و شاهد تاثیرات حیرت انگیز آن باشید.

عرق گشنیز؛ تاثیرگذاری و سرعت بالا

یکی از مهمترین سبزی های شناخته شده برای کاهش قند خون در بدن، سبزی گشنیز و یا تخم گشنیز می‌باشد. تحریک ترشح انسولین در بدن به وسیله این گیاه، به راحتی انجام می پذیرد. لذا عرق گشنیز می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر روی کاهش قند خون افراد مبتلا به دیابت، داشته باشد. همچنین این گیاه از طبع سرد و خشک برخوردار بوده و از این رو یک گیاه ادرار آور نیز شناخته شده است. همانطور که می‌دانید یکی از عوامل کاهش قند خون در بدن، افزایش ادرار است.

  • استفاده از عرق این گیاه به صورت روزانه، تاثیر بسزایی در کنترل دیابت و جلوگیری از افزایش قند خون در بدن داشته است. اما مصرف بیش از اندازه ی آن سبب بروز خستگی و بی حالی در افراد خواهد شد.

عرق گشنیز؛ تاثیرگذاری و سرعت بالا

عرق بابا آدم؛ از موثرترین عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون

از دیگر گیاهان تاثیرگذار بر روی کاهش قند خون میتوان به گیاه ریشه باباآدم اشاره نمود. این گیاه با برخورداری از اثرات ضد دیابتی، سبب افزایش سطح انسولین و در نتیجه کاهش قند خون در بدن افراد، خواهند شد. عرق بابا آدم علاوه بر کاهش قند خون در بدن، مزایای فوق‌العاده‌ای را نیز برای بدن به همراه خواهد داشت. از این رو استفاده از آن توسط پزشکان طب سنتی بسیار پیشنهاد شده است.

  • میزان مصرف این عرق برای کاهش قند خون در افراد دیابتی، به صورت روزانه، صبح و ناشتا می باشد. همچنین در برخی از موارد نیز استفاده از این عرق به صورت ناشتا در صبح و عصر بسیار پیشنهاد شده است. در صورتی که از این عرق به طور مداوم استفاده گردد، حتماً شاهد کنترل دیابت و کاهش سطح قند خون در بدن خواهید بود.
| حتما بخوانید:  بهترین داروی درمان قند خون

عرق برگ زیتون؛ از محبوب‌ترین عرقیات پایین آورنده قند خون

از انواع دیگر عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون، می توان به عرق برگ زیتون اشاره نمود. این عرق با افزایش میزان ترشح انسولین از لوزالمعده، سبب کاهش قند خون و همچنین کنترل سطح قند خون در بدن در افراد دیابتی خواهد شد. لذا با مصرف این عرق افراد می توانند به راحتی به سطح نرمال قند خون در بدن دست یابند.

  • میزان مصرف این عرق نیز با توجه به تاثیر گذاری فوق العاده آن به صورت روزانه و مداوم بسیار پیشنهاد شده است. با مصرف این عرق می توان شاهد افزایش بازده در سلول های بتا پانکراس بود که همین موضوع کاهش سطح قند خون در بدن را به همراه داشته است.

عرق برگ زیتون؛ از محبوب‌ترین عرقیات پایین آورنده قند خون

عرق برگ گردو، خاص و کمیاب اما بسیار تاثیرگذاری

یکی از بهترین و مهمترین انواع عرقیات گیاهی برای کاهش قند خون، عرق برگ گردو می باشد. این عرق با برخورداری از مزایایی مانند: افزایش انسولین در خون و همچنین کاهش غلظت هموگلوبین و فعالیت آنزیم های دخیل در گلوكونئوژنز سبب کاهش قند خون در بدن و همچنین کنترل سطح آن در بدن افراد دیابتی خواهد شد.

  • برای تاثیر گذاری مطلوب این عرق بر روی بدن، می توان ⅔ استکان قبل از صبحانه و همچنین قبل از شام استفاده نمود. این محصول علاوه بر تاثیر گذاری فوق العاده بر روی کاهش قند خون، مزایای بی نظیری را نیز برای بدن در بر خواهد داشت.
| حتما بخوانید:  18 مدل برتر دستگاه تست قند خون + مشخصات، قیمت و خرید آنلاین

نکته مهم در رابطه با عرقیات پایین آورنده قند خون

هر چند که امروزه تاثیر عرقیات پایین آورنده قند خون بر هیچکس پوشیده نیست اما یک بور عمومی غلط در رابطه با مصرف عرقیات و به طور کلی انواع داروهای گیاهی در جامعه وجود دارد که، تجویز و مصرف آن‌ها در هر شکل و مقداری عوارض جدی نخواهد داشت! در حالی که اصلا اینگونه نیست و مصرف بیش از اندازه و نا به جای عرقیات گیاهی ممکن است در برخی افراد و بیماران اثرات مخرب و حتی خطرناکی به همراه داشته باشد. لذا توصیه می‌کنیم حتما با پزشک خود در رابطه با نوع و میزان مصرف عرقیات گیاهی پایین آورنده قند خون مشورت کنید.

مطالب مرتبط
نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات کاربران
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مطالب
داغ‌ترین برچسب‌ها
0
تجربه و دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx