بهترین عرقیات ضد سودا

بهترین عرقیات ضد سودا

2K
بدون دیدگاه

به زودی …

این صفحه را به اشتراک بذارید!

در بدن چهار خلط با نام های صفرا، سودا، بلغم و دم وجود دارد، در صورتی که هر کدام از این خلط‌ها کم و زیاد شوند، بدن دچار اختلال خواهد شد. یکی از خلط‌های چهارگانه در بدن سودا نام دارد که باعث لاغری، تیرگی پوست، غلظت خون، مالیخولیا، سوزش دهانه معده و اشتهای کاذب می‌شود. استفاده از عرقیات ضد سودا یک درمان عالی برای افراد سوداوی مزاج است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

سودا چیست؟ علائم سودا و دلایل بروز آن در بدن

 به رسوباتی که در بدن به وجود می‌آیند، سودا گفته می شود. رسوبات سودا به شکل اوره و گاهی به شکل قند در خون دیده می‌شوند. افرادی که دارای مزاج سودا هستند، دارای اندامی باریک و مفاصل درشت هستند. این افراد دارای شخصیت درون‌گرا هستند و اکثر اوقات دچار غصه و ریزبینی، عدم انعطاف، منفی‌گرایی و کم خوابی هستند. سودا به دلایل زیادی از جمله غم و اندوه، علل ارثی و شغلی، خواب زیاد، فصل پاییز، نگرانی مداوم، ناتوانی طحال، ورشکستگی مالی، غذاهای فریز شده و خوردن مواد افیونی و کشیدن سیگار در بدن فرد به وجود می‌آید.

سودا چیست؟ علائم سودا و دلایل بروز آن در بدن

راهکارهای درمان سودا

در صورتی که مزاج شما از حالت طبیعی خارج شده باشد، برای تعادل مزاج در بدن خود باید درمان‌هایی انجام دهید. یکی از درمان‌هایی که دارای کمترین عوارض در بدن است، درمان با داروهای گیاهی است. استفاده از عرقیات ضد سودا برای از بین بردن سودا در افراد سوداوی بسیار مفید و کاربردی است. در زیر مواردی که باید رعایت نمایید تا مزاج شما از حالت سودا به حالت طبیعی برگردد را بیان خواهیم کرد.

استفاده از غذاهای سنتی و ارگانیک

غذاهای سنتی به دلیل داشتن طبع گرم و تر برای غلبه بر سودا فوق العاده مفید هستند. برای کم کردن سودا از مصرف غذاهایی با طبع سرد خودداری کنید. غذاهایی مانند خورشت قیمه، قورمه سبزی و خورشت بامیه دارای طبع گرم هستند، در عوض غذاهای مانند ماکارونی و سالاد الویه طبع سرد دارند که برای غلبه بر سودای بدن باید آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

| حتما بخوانید:  بهترین عرقیات گیاهی برای کاهش اوره خون

استفاده از گیاهان و عرقیات ضد سودا

کسانی که مزاج سودا دارند، صبح ها دچار یبوست می‌شوند. توصیه می‌شود، به مدت 40 روز عرق بارهنگ همراه خاکشیر را با یک قاشق گلاب و آبلیمو به صورت ناشتا مصرف کنند. همچنین این افراد بعد از خوردن صبحانه بهتر است از عرقیات گرم و تر مانند بیدمشک با عسل، بهارنارنج با عسل، عرق نسترن با شیره انگور و گلاب استفاده کنند، همچنین عرق اسطوخودوس همراه گل بنفشه برای غلبه بر سودا فوق العاده است.

استفاده از گیاهان و عرقیات ضد سودا

افرادی که نمی‌توانند به راحتی بخوابند، یکی از عرقیات سنبل الطیب، بهار نارنج یا لیمو عمانی را یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب میل کنند. برای درمان سودا شربت سکنجبین نیز موثر است. سودا بیماری است که ممکن است کسی زیاد به آن اهمیت ندهد، اما پس از مدتی که مزاج شما دچار سودا شود، مشکلات حادی در بدن شما به وجود خواهد آمد.

برای دفع سودا از بدن روش‌های مختلفی وجود دارد، یکی از روش‌هایی که بسیار موثر بوده است، استفاده از عرقیات ضد سودا است. عرقیاتی مانند شاتره، کاسنی، اسطوخودوس و چند گیاه دیگر دارای خواص فراوانی از جمله رفع سودای اضافه خون، ضد استرس، بهبود یبوست، جلوگیری از یبوست ناشی از سودا و … هستند.

| حتما بخوانید:  عرقیات پایین آورنده قند خون

بررسی خواص برخی از عرقیات ضد سودا

عرقیات ضد سودا دارای طبع گرم و تر هستند و باعث از بین رفتن مزاج سودا در افراد سودا مزاج می‌شوند.

خواص عرق شاتره:

  • به بهبود امراض قلبی کمک می‌کند.
  •  در درمان مشکلات کبد بسیار موثر است.
  • مشکلات ناشی از طبع صفراوی در افراد را برطرف می‌کند.
  • کاهش دهنده قند خون بالا است.
  • باعث زیاد شدن اشتها می‌شود.
  • باعث صاف شدن پوست می‌شود و مشکلات پوستی را درمان می‌کند.
  • تصفیه کننده خون است.

بررسی خواص برخی از عرقیات ضد سودا

خواص عرق کاسنی:

  • باعث دفع سم از بدن می‌شود.
  • مشکلات کبد را درمان می‌کند.
  • موجب کاهش وزن می‌شود.
  • از مبتلا شدن به بیماری‌های سرطانی مانند روده و سینه جلوگیری می‌کند.
  • به عنوان مسکن برای درد مفاصل استفاده می‌شود.

خواص عرق چند گیاه

 عرق چند گیاه از ترکیبات تعداد زیادی گیاهانی که طبع گرم و تر دارند به دست آمده است. قبل از وعده‌های غذایی یک قاشق از عرق  چند گیاه را در یک لیوان آب حل کنید و سپس میل کنید، این کار را تا یک ماه ادامه دهید و دوره درمان را کامل نمایید. در موارد زیر از عرق چند گیاه استفاده نکنید:

  • مصرف عرق چندگیاه برای زنان باردار و کودکان زیر یک سال توصیه نمی‌شود.
  • همراه این عرق غذاهای پر چرب و سودازا مصرف نکنید.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات کاربران
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مطالب
داغ‌ترین برچسب‌ها
0
تجربه و دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx