بهترین دمنوش برای عفونت کلیه

بهترین دمنوش برای عفونت کلیه

1K
بدون دیدگاه

به زودی …

این صفحه را به اشتراک بذارید!

عفونت کلیه یکی از مشکلاتی است که به دلایل مختلف احتمال بروز آن وجود دارد. معرفی بهترین دمنوش برای عفونت کلیه قطعاً به بسیاری از افراد که دارای مشکلی در این زمینه هستند، کمک می‌کند تا با مواد طبیعی درمان خود را انجام دهند. داروهای شیمیایی متعددی برای درمان بیماری عفونت کلیه از طرف پزشکان تجویز می شود. ولی با توجه به این که داروهای شیمیایی عموماً با عوارضی همراه خواهد بود، بسیاری از افراد تمایل به مصرف داروهای گیاهی مؤثر در این زمینه دارند. اما دو سؤال بسیار مهم در این زمینه وجود دارد:

  • مصرف بهترین دمنوش برای عفونت کلیه یا بهترین داروهای شیمیایی؟
  • آیا مصرف دمنوش برای عفونت کلیه عوارضی دارد؟
| حتما بخوانید:  بهترین دمنوش برای عفونت ادراری

عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه که در اصطلاح پزشکی به آن پیلونفریت نیز گفته می‌شود، بیماری دردناک و آزاردهنده‌ای است که عامل آن باکتری‌هایی هستند که از مثانه وارد یک یا هر دو کلیه می‌شوند. عفونت کلیه موردی جدی‌تر از التهاب مثانه (سیستیت) است، سیستیت نوعی عفونت شایع در مثانه‌ی فرد بیمار است که باعث درد و سوزش هنگام دفع ادرار می‌شود.

 اگر فرد به موقع برای درمان عفونت کلیه اقدام کند، این بیماری خطر جدی نخواهد داشت. هر چند عفونت کلیه احساس بیماری و کسالت شدیدی رو ایجاد می‌کند. و اگر عفونت کلیه به موقع درمان نشود، تشدید شده و به آسیب دائمی و نارسایی کلیه‌ها ختم خواهد شد. علائم عفونت کلیه غالباً ظرف چند روز نمود پیدا کرده و غالباً با تب، لرز، احساس بیماری، درد پهلوها و پشت بدن همراه است.

مصرف بهترین دمنوش برای عفونت کلیه یا بهترین داروهای شیمیایی؟

بهترین دمنوش برای عفونت کلیه با توجه به خواص مفید گیاهان دارویی و یا برخی میوه‌ها تهیه می‌شود. به همین دلیل، به طور قطع اثر درمانی بسیار خوبی برای درمان این بیماری خواهد داشت. داروهای شیمیایی نیز پس از آزمایش‌های فراوان و با داشتن استانداردهای لازم برای سلامت بیماران تجویز می‌شوند. گاهی سطح بیماری به اندازه‌ای پیش رفته است که با نظر پزشک متخصص درمان با گیاهان دارویی و داروهای شیمیایی در کنار هم انجام می‌شود. اما در برخی از مواقع می‌توان با مشورت پزشک تنها از دمنوش‌های گیاهی استفاده کرد.

آیا مصرف دمنوش برای عفونت کلیه عوارضی دارد؟

بهترین دمنوش برای عفونت کلیه می‌تواند بهترین اثربخشی درمانی را داشته باشد. در صورتی این امکان وجود دارد که بدن فرد به هیچ یک از مواد موجود در ترکیب دمنوش هیچ نوع حساسیتی نشان ندهد. بنابراین پیش از مصرف هر نوع دمنوش گیاهی باید مواد موجود در ترکیب آن بررسی شود. پس از مطمئن شدن از نداشتن حساسیت، با خیالی آسوده می‌توان دمنوش را میل کرد و از خواص درمانی آن بهره‌مند شد.

4 مورد از بهترین دمنوش‌ها برای عفونت کلیه

قبل از معرفی دمنوش‌ها توصیه می‌کنیم با مراجعه بع پزشک متخصص و در صورت تجویز مصرف دمنوش‌های گیاهی توسط ایشان اقدام به تهیه و مصرف آن‌ها کنید. برخی از بهترین دمنوش‌ها برای عفونت کلیه شامل موارد زیر می‌شود:

گیاه و دمنوش زغال اخته

زغال اخته با داشتن ویژگی‌های زیر یکی از اصلی ترین درمان‌ها برای عفونت کلیه محسوب می‌شود:

  1. دارا بودن ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی نظیر آنتوسیانین‌ها و کاروتنوئیدها
  2. منبع غنی بودن از ویتامین C: این ویتامین قدرت دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
  3. آنتی باکتریال بودن و داشتن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی: این خاصیت به باکتری‌های عفونی اجازه چسبیدن و ورود پیدا کردن به مجاری ادراری را نمی‌دهد.

4 مورد از بهترین دمنوش‌ها برای عفونت کلیه

دمنوش گلپر

یکی از موثرتـرین و مفیدترین دمنوش‌ها برای بهبود عملکـرد کلیه دمنوش گیاه گلپر اسـت. گلپر مـی‌توانـد تا به طور چشم گیری ادرار را زیاد کنـد و از این طریق ناخالصی‌ها را دفع کنـد. همچنین مصرف دمنوش گلپر بـه خانم‌هایی کـه بـه دلیل عادت مـاهیانه احتبـاس مـایعات دارنـد، مردانی کـه در عملکـرد جنسی مشکل دارنـد، کسانی کـه مشکل سوء‌هاضمه و نفخ دارنـد نیز توصیه مـی‌شـود.

دمنوش قاصدک

دمنوش قاصدک بسیار خوش‌طعم است و شما را با خاطرات قدیمی آشنا می‌‎کند. یکی از خواص مهم دمنوش قاصدک کمک به دفع سنگ کلیه و رفع عفونت کلیه است. طرز تهیه این دمنوش به ترتیب مراحل زیر است:

  1. ابتدا یک قاشق غذاخوری از برگ گیاه قاصدک را در قوری بریزید.
  2. سپس یک فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و اجازه دهید حداقل 10 دقیقه دم بکشد.
  3. پس از 10 دقیقه دمنوش شما آماده است و می‌توانید آن را میل کنید.

دمنوش زرشک برای درمان عفونت کلیه

از دیگر دمنوش‌های مفید برای درمان و رفع علائم عفونت کلیه، دمنوش زرشک را می‌توان نام برد. این دمنوش سموم بدن را از بین می‌برد، به تنظیم دستگاه گوارش کمک می‌کند، عطش و حرارت معده و جگر را برطرف می‌کند،‌ و مهمتر از همه این‌ها عفونت مجاری ادراری و رفع سوزش ادرار را درمان می‌کند.

دم کرده گیاه دم اسبی

دم کرده گیاه دم اسبی با داشتن دو ویژگی زیر می‌تواند به عنوان بهترین دمنوش برای عفونت کلیه مورد استفاده قرار بگیرد:

ادرارآوری بالا: بالا رفتن تولید و دفع ادرار، تمیز شدن مجاری ادراری و کاهش باکتری‌ها را به همراه خواهد داشت.

داشتن ترکیبات ضدالتهابی: این ترکیبات کمک می‌کند تا درد و احساس سنگینی تسکین پیدا کند. به این ترتیب باعث می‌شود تا بیماری فرد به سرعت رو به بهبودی پیش برود.

طرز تهیه این نوع دمنوش که می توان آن را به اندازه 2 تا 3 لیوان در روز مصرف کرد، به صورت زیر است:

  1. حدود 10 گرم یعنی یک قاشق از گیاه را در یک لیوان آب جوش (100 میلی لیتر) بریزید.
  2. روی حرارتی ملایم به مدت چند دقیقه بجوشد.
  3. پس از خاموش کردن شعله و خنک شدن دمنوش می‌توان آن را جرعه جرعه میل کرد.

دم کرده گیاه دم اسبی به عنوان بهترین دمنوش برای عفونت کلیه

دمنوش گزنه

دمنوش گزنه یکی از دمنوش‌های قدیمی است که خواص درمانی زیادی برای بدن دارد. این گیاه در بسیاری از باغات و مناطق مرطوب شمال کشور رشد می‌کند. نقش این گیاه در درمان این بیماری کمک به افزایش حجم ادرار است. برگ گزنه به کاهش التهابات بدن نیز کمک ویژه‌ای می‌کند. این دمنوش سرشار از آنتی اکسیدان است و مصرف آن برای پاکسازی کلیه بسیار توصیه می‌شود. همچنین دمنوش این گیاه از بروز ادرارهای خونی نیز جلوگیری می‌کند. طرز تهیه این دمنوش همانند سایر دمنوش‌ها است و تنها باید برگ این گیاه را با آب جوش به مدت حداقل 10 دقیقه دم کنید.

| حتما بخوانید:  عرقیات پایین آورنده قند خون

دمنوش زنجبیل

افرادی که دارای فشار خون بالا هستند باید در مصرف این نوع دمنوش احتیاط کنند. دم کرده زنجبیل را به عنوان بهترین دمنوش برای عفونت کلیه به روش زیر می‌توان تهیه کرد.

  1. 200 میلی لیتر یعنی یک لیوان آب را بجوشانید.
  2. 10 گرم، حدود یک قاشق زنجبیل رنده شده را داخل آب جوشیده بریزید.
  3. شعله را خاموش کنید.
  4. ظرف چند دقیقه دمنوش آماده می‌شود و باید آن را برای مصرف صاف کنید.

در صورت نیاز به شیرین شدن، به آن عسل اضافه کنید و 3 لیوان در روز میل کنید.

دم کرده زنجبیل را به عنوان بهترین دمنوش برای عفونت کلیه

بهترین دمنوش برای عفونت کلیه را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین دمنوش برای عفونت کلیه و هر نوع محصولاتی که برای درمان به کار می روند را باید از مراکز معتبر و خوشنام خریداری کرد. این مراکز به دلیل داشتن صلاحیت‌های لازم برای ارائه این نوع محصولات، دارای مجوز فعالیت در زمینه فروش دمنوش هستند. بنابراین داروخانه‌ها، عطاری‌های مجاز و یا فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد الکترونیکی و مجوزهای مرتبط دارویی و غذایی از بهترین مراکزی هستند که می‌توانید برای خرید دمنوش انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر که مربوط به طرز تهیه انواع دمنوش است را مشاهد کنید:

مطالب مرتبط
نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات کاربران
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مطالب
داغ‌ترین برچسب‌ها
0
تجربه و دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx