چه دمنوشی برای سرماخوردگی خوبه

چه دمنوشی برای سرماخوردگی خوبه؟

992
بدون دیدگاه

به زودی …

این صفحه را به اشتراک بذارید!

از جمله درمان‌های فوق العاده و تاثیرگذار برای بسیاری از بیماری‌ها، استفاده از دستورالعمل‌های طب سنتی است. یکی از پرسش‌های پرتکرار که امروزه بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است، این است که چه دمنوشی برای سرماخوردگی خوبه؟ دمنوش‌های بسیار زیادی در زمینه درمان انواع مختلف بیماری‌ها، توسط پزشکان طب سنتی با تجربه پیشنهاد شده است.

شاید در نگاه اول بیماری سرماخوردگی، هرگز بیماری حاد و قابل توجهی نباشد. اما در صورت عدم مراقبت صحیح و مناسب، و همچنین عدم درمان سریع و ایده آل سرماخوردگی، می‌توان شاهد بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای و یا بیماری‌های مختلف که وابسته به سرماخوردگی هستند، بود. بیماری‌هایی نظیر آسم، سینوزیت و غیره می‌توانند با بروز یک سرماخوردگی بسیار ساده، پیشرفت کرده و افراد را دچار مشکلات مختلف و بیماری‌های حاد کنند. از این رو توجه به درمان مناسب سرماخوردگی بسیار حائز اهمیت است.

بهترین پاسخ برای سوال چه دمنوشی برای سرماخوردگی خوبه

بهترین پاسخ برای سوال چه دمنوشی برای سرماخوردگی خوبه؟

از جمله دمنوش‌هایی که توسط پزشکان طب سنتی به بیماران پیشنهاد شده است، که هر کدام نقش بسزایی در کاهش درد و علائم سرماخوردگی خواهند داشت، عبارتند از:

| حتما بخوانید:  کدام دمنوش‌ها را می‌توان با هم ترکیب کرد؟

دمنوش گزنه

فواید آن: (منبع غنی آنتی اکسیدان بوده و با برخورداری از مواد معدنی بسیار زیاد به عنوان یک ضد قارچ و یا یک ضد میکروب قوی شناخته شده است. مزایای فوق العاده‌ی آن عبارتند از:

  • درمان بیماری آلزایمر
  • ضد سرطان
  • تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها
  • درمان کننده‌ی بواسیر
  • افزایش سیستم ایمنی بدن
  • انرژی زا
  • درمان آلرژی
  • سرشار از ویتامین c

برای استفاده از این دمنوش کافیست مقداری از برگ گزنه را به همراه آب در ظرف و یا قوری مناسب ریخته و به مدت 20 دقیقه در دمای 80 درجه‌ی سانتی گراد، آن را بجوشانید. استفاده از نبات و عسل نیز در این دمنوش، بسیار مفید و تاثیرگذار بوده است.

دمنوش گزنه

چای زنجبیل

فواید آن: (این چای دارای طبع گرم بوده و با برخورداری از خواص فوق العاده، علاوه بر درمان سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن، از بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان نیز جلوگیری خواهد نمود.)

برای بهره برداری مفید از این چای یا دمنوش، روش‌های بسیار زیادی ارائه شده است. از جمله بهترین و تاثیرگذارترین روش، می‌توان به استفاده از سیر و زنجبیل تازه در قوری به همراه آب و جوشاندن آنها به مدت 20 دقیقه و سپس اضافه کردن عسل و آبلیمو، اشاره کرد.

دمنوش آویشن

فواید آن: (از این گیاه به عنوان گیاه پرخاصیت در طب سنتی یاد می‌شود.) خواص و فواید فوق العاده‌ی آن عبارتند از:

  • سلامت استخوان‌ها
  • برخورداری از خواص ضد التهابی
  • تامین سلامت قلب و عروق
  • درمان برخی از اختلالات تنفسی
  • برخورداری از خواص ضد باکتریایی

برای بهره برداری مطلوب از این گیاه اعجاب انگیز، می‌توان روش‌های بسیار زیادی را مورد استفاده قرار داد. ترکیب این گیاه با آب جوش، عسل، پونه، زیره سبز و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر، تاثیر فوق العاده‌ای بر روی درمان سرماخوردگی و آنفولانزا خواهد داشت.

| حتما بخوانید:  بهترین دمنوش‌های گیاهی با طبع گرم

چه دمنوشی برای سرماخوردگی کودکان خوبه؟

کودکان به دلیل عدم آگاهی از مزایای استفاده از دارو برای درمان بیماری و اقدام به امتناع از مصرف دارو خواهند کرد. از این رو بسیاری از والدین اقدام به بهره برداری از طب سنتی می‌کنند. اما چه دمنوشی برای سرماخوردگی خوبه و کودکان از چه دمنوشی در این زمینه استقبال می‌کنند؟

چای نعناع : (استفاده از نعناع تازه یا خشک شده با مقداری آب و جوشاندن آن به مدت 10 الی 15 دقیقه و سپس استفاده از شیرین کننده مناسب مانند: عسل یا نبات در کنار لیمو، سبب به وجود آمدن یک نوشیدنی تاثیرگذار و مناسب برای درمان سرماخوردگی کودکان خواهد شد.)

دمنوش آویشن، دمنوش پونه کوهی، دمنوش بابونه این نوع از دمنوش‌ها و بسیاری از انواع دیگر، می‌توانند در از بین بردن علائم سرماخوردگی در کودکان و کاهش التهاب و درد آنها، نقش بسزایی داشته باشند.

چه دمنوشی برای سرماخوردگی کودکان خوبه

چه دمنوشی برای سرماخوردگی و سرفه خوبه؟

دمنوش گیاهی آویشن، شبدر قرمز و پوست گیلاس وحشی: (ترکیبات مورد نظر را در قوری ریخته و به مدت 15 الی 20 دقیقه بجوشانید. با استفاده از عسل و یا نبات، طعم بهتری به جوشانده دهید. استفاده از لیمو ترش نیز تاثیر بسزایی بر روی افزایش سیستم ایمنی و کاهش سرفه خواهد داشت.)

دمنوش آویشن، دارچین و پونه کوهی: برگ خشک شده آویشن به همراه پونه کوهی و دارچین را به مدت 10 الی 15 دقیقه با دمای 80 درجه‌ی سانتی گراد بجوشانید. این دمنوش تاثیر بسزایی بر روی کاهش سرفه و افزایش سیستم ایمنی بدن شما خواهد داشت.

| حتما بخوانید:  ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل و زردچوبه

دمنوش به دانه: یک قاشق غذا خوری از به دانه را در 300 میلی لیتر از آب جوش اضافه نموده و آن را بر روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید. تا زمانی که آب به شکل ژله در نیامده باشد، دمنوش شما آماده نخواهد بود. استفاده روزانه 3 الی 4 لیوان از این دمنوش، کاهش سرفه و از بین رفتن آن را در بر خواهد داشت.

دمنوش مریم گلی: برای این دمنوش نیز مقدار 2 قاشق مریم گلی را در میزان مشخصی از آب ریخته و بجوشانید. سپس جوشانده را با عسل و آبلیمو ترکیب نموده و روزانه مصرف کنید.

چه دمنوشی برای سرماخوردگی و گلودرد خوبه

چه دمنوشی برای سرماخوردگی و گلودرد خوبه؟

از جمله دمنوش‌های مناسب برای رفع سرماخوردگی و گلودرد نیز می‌توان به موارد دمنوش پونه، دمنوش دارچین، دمنوش زنجبیل و … اشاره کرد.

نکته مهم

فراموش نکنید افراط در مصرف انواع دم نوش‌ها و جوشانده‌ها ممکن است خطرناک باشد و می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد. برای مثال نوشیدن بیش از حد جوشانده نعنا که معمولا برای درمان مشکلات گوارشی و نفخ تجویز می‌شود، میزان جذب آهن را کاهش می‌دهد و زمینه بروز کم خونی را فراهم می کند. بنابراین پیش از مصرف دم نوش‌ها و جوشانده‌ها با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید.

مطالب مرتبط
نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات کاربران
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مطالب
داغ‌ترین برچسب‌ها
0
تجربه و دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx