دمنوش برای کم کاری تیروئید

دمنوش برای کم کاری تیروئید

1K
بدون دیدگاه

به زودی …

این صفحه را به اشتراک بذارید!

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دمنوش برای کم کاری تیروئید بپردازیم و شما را با برخی از بهترین دمنوش‌ها برای کم کاری تیروئید آشنا کنیم. همچنین به معرفی دمنوش آویشن و تاثیرات آن بر روی اختلالات غده تیروئید می‌پردازیم. زیرا دمنوش آویشن یکی از دمنوش‌های پر مصرفی است که بسیاری از افراد از این دمنوش برای بهبود علائم بیماری کم کاری تیروئید استفاده می‌کنند. اما سوال اینجاست که آیا دمنوش آویشن گزینه‌ی مناسبی برای بهبود و یا درمان بیماران مبتلا به این بیماری است؟!

بیماری کم کاری تیروئید و علائم آن

تیروئید غده‌ای در ناحیه گردنی انسان است که هورمون های بسیار مهم حیاتی برای بدن ترشح می‌کند. بیشتر اندام‌ها و نقاط بدن تحت تاثیر هورمون‌های ترشح شده از این غده قرار می‌گیرند و غده تیروئید ساز و کار بسیاری از اندام‌های بدن را کنترل می‌کند. اگر بنا به هر دلیلی ترشحات غده تیروئید شما دچار مشکل شود، شما با بیماری کم کاری تیروئید رو به رو شده‌اید. از علائم بروز این بیماری می‌توان به افزایش وزن، ریزش مو، گواتر یا التهاب در ناحیه گردن، تغییر ضربان قلب، تغییر روحیه فردی، مشکلاتی در دوران قاعدگی، سخت شدن پوست و … اشاره کرد.

بیماری کم کاری تیروئید و علائم آن

بهترین دمنوش برای کم کاری تیروئید چیست؟

در ادامه لیستی از بهترین دمنوش‌ها برای درمان و بهبود علائم بیماری کم کاری تیروئید آورده شده است که توصیه می‌کنیم قبل از تهیه و مصرف هر یک از آن‌ها با پزشک خود مشورت کنید و در صورت صلاح دید پزشک متخصص مصرف آن را شروع کنید!

دمنوش بلوبری برای کم کاری تیروئید

میوه بلوبری یا همان زغال اخته آبی یکی از میوه‌های بومی کشور آمریکا است که تازه ی آن به ندرت در ایران کشت می‌شود. بیشتر کاربرد این میوه توت مانند در دمنوش‌ها و به صورت خشک شده است. دمنوش بلوبری برای کم کاری تیروئید بسیار مفید است و علاوه بر این ویژگی، خاصیت‌های بسیار زیاد دیگری نیز دارد. برای مثال کمک به کاهش وزن، محافظت از استخوان‌ها و مبارزه با پوکی استخوان، کاهش فشار خون، مبارزه با دیابت، مقابله با بیماری‌های قلبی و عروقی و جلوگیری از سرطان از دیگر خواص این دمنوش هستند.

دمنوش بلوبری برای کم کاری تیروئید

دمنوش ریشه شیرین بیان

این دمنوش گیاهی به خوبی می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. دم کرده این گیاه سبب افزایش ترشح هورمون‌های تیروئید می‌شود و به طور کلی نقش آن؛ در تنظیم ترشح غده‌های مختلف بدن تاثیرگذار است. قابل ذکر است که استرس یکی از مهمترین علل کم کاری تیروئید است. به همین دلیل افراد با مصرف چای و یا دمنوش این گیاه می‌توانند استرس‌های کاذب خود را نیز از بین ببرند و از بروز بیماری کم کاری تیروئید پیشگیری کنند.

| حتما بخوانید:  بهترین دمنوش برای عفونت ادراری

دمنوش اسطوخودوس

هنگامی که به دنبال بهترین دمنوش‌ها برای کم کاری تیروئید هستید، دمنوش اسطوخودوس یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی است که به طور حتم با آن روبرو خواهید شد. گیاه اسطوخودوس یکی از خوشبوترین گیاهان دارویی در سراسر دنیا است که در کشورهای مختلفی در قاره اروپا، آسیا و کانادا رشد می‌کند. این دمنوش برای کم کاری تیروئید بسیار مفید است و دارای خواص قابل توجه دیگری مثل مبارزه و پیشگیری از سرطان، خواب آور طبیعی، خاصیت آرامبخشی، مبارزه با سرگیجه، کاهش درد، کاهش سردرد، جلوگیری از تشنج و… نیز است. شما می‌توانید دمنوش اسطوخودوس را به همراه نعنا و دیگر دمنوش‌ها نیز استفاده کنید. اما هنگام مصرف این دمنوش برای کم کاری تیروئید یا هر دمنوش دیگری به این نکته توجه داشته باشید که مصرف زیاد از حد آن‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. همچنین اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و از داروی خاصی استفاده می‌کنید قبل از استفاده از هریک از دمنوش‌های این لیست با پزشک خود مشورت کنید سپس اقدام به تهیه و مصرف این دمنوش‌های نمایید.

بهترین دمنوش برای کم کاری تیروئید چیست

دمنوش دارچین

دارچین یکی ادویه‌های محبوب نه تنها در بین ایرانیان بلکه در تمام نقاط جهان است که دارای بو و طعم مطبوعی است. طبع این ادویه گرم است در نتیجه مصرف منظم آن می‌تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدن شود. شما می‌توانید با نوشیدن دمنوش دارچین یا اضافه کردن دارچین به چای خود تا حدودی به برطرف کردن علائم کم کاری تیروئید بپردازید. همچنین دمنوش دارچین به تنظیم شدن سطح قند خون کمک می‌کند و به همین دلیل می‌تواند باعث تنظیم شدن ترشحات هورمونی غده تیروئید شود.

| حتما بخوانید:  بهترین دمنوش برای عفونت کلیه

آیا دمنوش آویشن برای کم کاری تیروئید خوب است؟

این دمنوش برای کم کاری تیروئید توصیه نمی‌شود و جز یکی از موادی است که می‌تواند بر روی غده هیپوفیز تاثیر بگذارد و باعث ایجاد اختلالات بیشتر در غده تیروئید افراد شود. غده هیپوفیز پیشین یک غده در ناحیه سر انسان است که ترشحات آن بر روی غده تیروئید تاثیر می‌گذارد در نتیجه استفاده از دمنوش آویشن با توجه به تاثیرات آن بر روی غده هیپوفیز، برای افرادی که دچار کم کاری تیروئید هستند اصلا توصیه نمی‌شود.

آیا دمنوش آویشن برای کم کاری تیروئید خوب است

امروزه از این دمنوش به عنوان یک دمنوش گرم و طبیعی برای کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود. اما دمنوش آویشن دارای خواص دارویی دیگری مثل مبارزه با مشکلات گوارشی، رفع بیماری‌های تنفسی، درمان بیماری‌های گوارشی، مبارزه با مشکلات قلبی و عروقی، درمان خستگی، آرامبخش طبیعی، مبارزه و پیشگیری از سرطان و … نیز است.

پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر که مربوط به طرز تهیه انواع دمنوش است را مشاهد کنید:

 

علاوه بر موارد گفته شده گیاهان و دمنوش های دیگری نیز وجود دارند که برای بیماری کم کاری تیروئید مفید هستند و تاثیرات مثبتی بر روی این بیماری می گذارند. به عنوان مثال دمنوش گیاه شیرین بیان. دمنوش گیاه اکیناسه، دمنوش گیاه شیپوری، دمنوش گیاه باکوپا، تخم گشنیز ، گیاه بادرنجبویه و… همگی جز دمنوش‌های مفید برای کم کاری تیروئید هستند.

مطالب مرتبط
نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات کاربران
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مطالب
داغ‌ترین برچسب‌ها
0
تجربه و دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx