طرز تهیه سالاد با سس تاهینی

طرز تهیه سالاد با سس تاهینی

998
بدون دیدگاه

به زودی …

این صفحه را به اشتراک بذارید!

سالاد با سس تاهینی

👨‍👨‍👦 مناسب برای: 4 نفر
⏱️ زمان پخت: 15 دقیقه
🔬 مقدار کالری: 300

یکی از ساده‌ترین سالاد‌های خوشمزه و بین المللی سالاد به همراه سس تاهینی است که در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را آماده کنید. سالاد کاهو و کلم و کرفس یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سلامت است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود که در اینجا این سالاد را با سس تاهینی آماده می‌کنیم. سس تاهینی Tahini یا طحینی یک از سس‌های بسیار پر کاربرد و مقوی است که آن را با نام ارده میشناسیم، از آسیاب کردن کنجد پوست کنده و بو داده بدست می‌آید و اصالت این سس برای لبنان است. استفاده اصلی این سس در همان غذاهای عربی مانند حمص است و با فلافل هم حسابی خوشمزه می‌شود. اما شاید برای شما هم جالب باشد این قدیمی‌ترین سس است که در ۴۰۰۰ سال پیش به خط میخی نوشته شده است. در آن زمان از تاهینی برای تهیه هوموس استفاده می‌شده. اما این سس برای افرادی که رژیم دارند و یا ورزشکاران حرفه‌ای نیز بسیار مناسب است و شما می‌توانید این سس سالم را جایگزین انواع مایونزها برای سالادهای خود کنید. سس تاهینی هم در فروشگاه به صورت آماده وجود دارد و هم می‌توانید آن را در منزل آماده کنید.

| حتما بخوانید:  طرز تهیه سالاد کول اسلاو (سالاد کلم)

مواد اولیه جهت تهیه سالاد با سس تاهینی عبارتند از: کلم پیچ، کاهو، کرفس، سوئیس چارد، بیبی اسفناج، سبزی خردل، گوجه گیلاسی، خیار، لیمو، تاهینی، روغن زیتون، سرکه سفید، نعنا خشک، نمک و فلفل سیاه. مدت زمان تقریبی تهیه این سالاد 15 دقیقه است.

در ادامه این رسپی سالم و خوشمزه از بخش آموزش آشپزی مجله اینترنتی پاورقی، طرز تهیه سالاد با سس تاهینی را آموزش می‌دهیم، با ما همراه باشید.

مواد لازم سالاد با سس تاهینی

آموزش ویدیویی طرز تهیه سالاد با سس تاهینی

ویدیوهای آموزشی طرز تهیه سالاد با سس تاهینی (Salad with Tahini Sauce) با همکاری کانال یوتیوب  Cook Tomorrow تهیه و منتشر شده است!

دستور تهیه سالاد با سس تاهینی

مرحله اول

خیار و کلم پیچ و کاهو و کرفس و سوئیس چارد و بیبی اسفناج و سبزی خردل را خورد می‌کنیم.

مراحل آماده سازی سالاد

کاهو و کلم سالاد تاهینی

مرحله دوم

سس تاهینی و روغن زیتون و نمک و فلفل سیاه و نعناع خشک باهم ترکیب می‌کنیم.

تاهینی و روغن زیتون و سالاد

مرحله سوم

تمامی مواد اولیه که خورد کرده ایم به همراه سس تاهینی و ترکیبات آن و گوجه گیلاسی را درون ظرفی قرار می‌دهیم و هم می‌زنیم.

نحوه آماده کردن سالاد ساده با سس تاهینی

رسپی آماده کردن سالاد به همراه سس تاهینی

شما هم اگر تجربه‌ی تهیه‌ی سالاد به همراه سس تاهینی رو دارین می‌تونین همراه با عکس غذای آماده شده در قسمت نظرات همین صفحه با ما به اشتراک بذارین!

مطالب مرتبط
نظرات کاربران
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات کاربران
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مطالب
داغ‌ترین برچسب‌ها
0
تجربه و دیدگاه خود را به اشتراک بگذاریدx